vrijdag 24 juli 2009

Edwin


Naam:
Edwin de Brouwer

Woonplaats (en hoe ben je daar terecht gekomen):
Hulst, nu precies één jaar. Via Axel (ouders) > Koewacht > Hulst > Heikant. Je ziet, op tijd eens verhuisd. Maar gelukkig ook steeds verbeterd.

Opleiding(en):
Na De Schakel: Electro op de Rietvliet, Electro op MTS Terneuzen, Electro op HTS Eindhoven. Maar dat was maar een half jaar. Ik had er totaal geen zin meer in. Later toch nog een HBO-opleiding AOT in de avonduren gedaan. vorig jaar afgestudeerd in system support management.

Hoe ziet mijn leven er nu uit (getrouwd/single/kinderen/enz.):
Getrouwd met Barbra. Twee zoons van 15 en 9.

Wat ik vroeger wilde worden en wat ik nu doe:
Al heel jong wilde ik electromonteur worden. Daar ook de opleidingen voor gedaan. Maar na mijn schooltijd toch weinig zin om daar in te gaan werken. Eerst in het leger gemoeten, en toen nog (vrijwillig) uitgezonden geweest naar Bosnië. Vervolgens drie maande in Venezuela gewoond en gewerkt. Daarna via enkele losse baantjes toch in de electro terecht gekomen, bij Gerrit de Jonge BV. Later naar Bleijko, als electromonteur. Tegenwoordig werk ik als projectmanager bij De Hoop Terneuzen, waar ik investeringen bij de dochterbedrijven begeleid.

Mijn hobby’s:
Motorrijden en oude boeken verzamelen. Daarnaast staat op zolder nog m'n basgitaar te wachten, tot het er weer eens van komt.

Mijn leukste herinnering aan de Schakel:
In het speelkwartier met de jongens appels pikken in de bogaard naast de school. Ook de schoolreis in de 6e klas vond ik heel leuk. Een hele dag in de efteling, met Illya, Saskia en Ilse. Toen mochten we al 'loslopen' met de schoolreis. En natuurlijk de schooltandartsbus (NIET DUS)

Deze leraar vond ik het leukst en waarom:
Juffrouw Arnouts, in de 2e klas. Want daar was ik verliefd op!

Mijn beste vrienden waren:
Illya, Koen, Tom, Ellen.

Ik heb nog steeds kontakt met:
Tom soms via gemeenschappelijke vrienden. Bob en Mark soms, zakelijk. Maar eigenlijk met niemand echt geregeld.

Ik had vroeger een oogje op (wie durft?):
De meeste meisjes. Maar Saskia was toch een oude liefde, die al sinds de kleuterschool speciaal voor me was.

Wat vond je van de reünie?
Erg leuk. Eigenlijk begin je met allemaal vreemde mensen, terwijl het na een tijdje super vertrouwd is en blijkt dat je eigelijk iedereen toch kent. Dat het gezellig was, bleek wel uit het tijdstip dat de laatsten weg gingen.

Wie vond je het meest veranderd?
Bij Wim moest ik wel even denken. Maar iedereen was toch goed herkenbaar hoor.

En wie het minst?
Mezelf. Maar dat is vast omdat ik mezelf weleens tegenkom.

Zou je nog eens op een reünie willen komen?
Zo ja, over 5/10/25 jaar of ècht nooit meer?
Zeker wel. Dat mag over 5 jaar al hoor. Ik heb niet het idee dat ik met iedereen al uitgepraat was.

Wat ik verder nog kwijt wil:
Ik herinner me nog dat meester de Maat bij ons afscheid zei, dat we altijd een leuke en hechte klas waren. Volgens mij is dat nog steeds zo, gezien de reacties op de reünie.

Bedankt voor het organiseren!!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten